Portalen fungerer slik at så fort elevene får Feide-konto kan de logge inn med denne og få autogenerert en kontrakt for ElevPC- og læremiddelordning. (Avtale om lån av bøker, lærebøker og andre læremidler er slått sammen med avtale om leie av bærbar PC/Mac.) Deretter kan eleven på en enkel måte gi sine foresatte tilgang til å logge seg inn. Foreldrene vil da kunne bruke Bank-id for å signere kontrakten. Det er også mulig å betale leie for alle tre årene i løsningen. Ved betaling for alle tre årene i portalen gis det en rabatt på 400 kroner. De som ikke ønsker å betale avdragene samlet trenger kun å signere avtalen i portalen. Faktura vil da sendes ut en gang per skoleår.
Når inntaket av elevene er klart vil informasjon gå ut til elevene via sms og e-post. I sms-en brukernavn (Feide-ID) og lenke til portalen ligge. Passord vil sendes via e-post.
Utfyllende informasjon om signering av avtale og betaling ligger i vår nye portal på https://elevavtale.nfk.no/
I meny til høyre finner du lenke til Taps- og skademeldingsskjema samt Utlånsavtale for bærbar datamaskin (korttidslån).
Elever som tidligere har benyttet seg av PC-ordningen skal kun fylle ut Avtale om lån av bøker, lærebøker og andre læremidler. Denne fylles ut og signeres på papir. Må leveres inn på skolen.